Перейти к содержанию

Ford+GM, срач продолжается :)


Dark wizard

Recommended Posts

Яж говорю, продавать уже не собираюсь, видео будет как приедут последние "детали" 

А вообще, весной будет снят тизер о некоем мероприятии, в котором Он будет учавствовать  :7:

Ссылка на комментарий
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Последний ответ

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

еще вброшу :)

Сегодня ездил на стенд, результаты таковы: 

303л.с с маховика 

700н*м 

 

Следующий этап головы и нормальный впуск )901e49b3bd01.jpg

 

 

c67ec09e8fbc.jpg

Изменено пользователем Dark wizard (смотреть историю редактирования)
Ссылка на комментарий
Share on other sites

700 нМ - ! :11:

 Да с таким двиглом в пору  прицепы тонн на 5 таскать или на любой трак ставить полной массой до 8-10 тонн.

 Только на газу тогда ездить, чтоб перевозки убыточными не оказались

Ссылка на комментарий
Share on other sites

На замере сказали смесь жутко богатая, по этому мощей ждать нет смысла, а  я карб не успел накрутить по шлз...

Ссылка на комментарий
Share on other sites

На дроме чисс случайно увидел 3 колеса продавались, забрал. У меня еще лежат 315/50 такие же 4шт, только остаток там совсем маленький...

Ссылка на комментарий
Share on other sites

  • 4 months later...

Созрел наконец то на взрослый мотор  :7:

Кучка первая ) Пришел взамен смалблока этот чудо мотор, L9H от эскалейда, тот же LS3 только для жипа, с изменяемыми фазами и отключаемыми цилиндрами
2011 Vortec 6.2L V-8 VVT (L9H)

Vehicle Applications
Chevrolet Silverado
GMC Sierra / Sierra Denali
GMC Yukon XL Denali

Product Highlights
• Gen IV aluminum cylinder block
• High-flow L92-style aluminum cylinder heads
• Camshaft phasing
• E85 flex-fuel capability
• High-flow intake manifold with acoustic shell
• Advanced electronic throttle control
• Quiet exhaust manifolds
• 58X ignition system
• 403 horsepower (301 kW) at 5,700 rpm
• 417 lb.-ft. of torque (565 Nm) at 4,300 rpm

Overview
The Vortec 6.2L V-8 VVT (L9H) is one of the most technically advanced truck engines in the segment, with features that include variable valve timing and E85 flex-fuel capability. It is offered on some Chevrolet Silverado and GMC Sierra extended cab and crew cab models; and it is the standard engine in GMC Sierra Denali and Yukon XL Denali. In all applications it is teamed up with GM’s Hydra-Matic 6L80 (MYC) six-speed automatic transmission.

A similar 6.2L V-8 (L94) is standard on Cadillac Escalade models and the GMC Yukon Denali, but adds Active Fuel Management cylinder-deactivating technology.

The Vortec 6.2L represents the fourth generation of one of the most important and successful engines in automotive history – the original Chevrolet small-block, which debuted in 1955. The Gen IV Vortecs feature technology that creators of the first small-block could not have imagined, yet they share one fundamental trait with the original: a market-leading balance of performance, sophistication, economy and durability.

As with other members of the Gen IV engine family, one of the enablers of the L9H’s balance of performance and efficiency is great airflow throughout. Intake flow was improved over previous engines by straightening out and optimizing the flow path from the intake manifold into the cylinder heads, while the exhaust ports are also designed for greater flow. The engine’s efficiency also optimizes emissions performance.

The 6.2L is the most powerful of GM's Gen IV Vortec V-8s. It delivers exceptional refinement to go with brute strength, and advanced technologies such as cam-in-block variable valve timing. It was also developed for quieter operation, with virtually every system or component reviewed in an effort to reduce noise, vibration and harshness. Quiet features built into the engine are complemented by an improved engine cradle and mounting system. These help reduce vibrations transmitted through the chassis and into the passenger compartment.

Gen IV Cylinder Block and Rotating Assembly
The L9H 6.2L’s Gen IV cylinder block shares two key design elements with GM’s original small-block V-8: a 90-degree cylinder angle and 4.400-inch bore centers. The bores themselves are 4.006 inches (103.25 mm) in diameter and matched by a 3.620-inch (92 mm) stroke.

The Gen IV block was developed with math-based tools and data acquired in GM’s racing programs, and provides a light, rigid foundation for an impressively smooth engine. Its deep-skirt design helps maximize strength and minimize vibration. The bulkheads accommodate six-bolt, cross-bolted main-bearing caps that limit crank flex and stiffen the engine’s structure. A structural oil pan further stiffens the powertrain.

Along with the rigid block, the engine’s rotating assembly was designed for optimal strength and duration complemented by features designed to make the L9H quiet and smooth. Examples include pistons with “floating” wrist pins, which reduce stress on the piston pin. The pin connects the piston to the connecting rod and the floating design allows tighter tolerances and reduces noise generated as the piston moves through the cylinder.

To further reduce wear, the pistons are coated with a polymer material, which limits bore scuffing, or abrasion of the cylinder wall over time from the piston's up-down motion. The polymer coating also dampens noise generated by the piston's movement. The result for the customer is less engine wear, improved durability and quieter operation.

The L9H 6.2L also features a heavy-duty timing chain developed expressly for quiet operation. The chain, which connects the camshaft and crankshaft, is validated for 200,000 miles of operation and fitted with a leaf-spring-type dampener. Even the most durable chains stretch with time. In many engines they must be adjusted or replaced at scheduled intervals. The 6.2L’s chain dampener maintains optimal chain tension for the life of the engine and eliminates any flapping motion that might develop as the chain stretches with mileage. It ensures that the timing chain operates as smoothly and quietly as new, even as the engine accumulates high mileage.

High-Flow Cylinder Heads and Valvetrain
The L9H’s cylinder heads feature rectangular intake ports that support exceptional airflow. They’re based on the design of the high-performance L92 cylinder heads, which is used on vehicles including the Cadillac CTS-V and Chevrolet Corvette ZR1. They support great airflow at higher rpm for a broader horsepower band, along with strong, low-rpm torque.

Large, 2.165-inch hollow-stem intake and 1.590-inch solid-stem exhaust valves are used in the 356-T6 aluminum alloy heads. The lightweight, hollow-stem intake valves enable the engine to rev quickly and capably to greater than 6,000 rpm.

The intake ports that feed the combustion chambers, as well as the D-shaped exhaust ports, are designed for excellent high-rpm airflow. The intake rocker arm is offset 6 mm between the valve tip and rocker bolt/push rod to enable a more direct intake port. The intake valve diameter is 55 mm and the exhaust valve diameter is 40.4 mm. Valve lift is 0.500-inch (12.7mm) on the intake and exhaust sides.

Camshaft phasing
The 6.2L features variable valve timing, maximizing engine performance for given demands and conditions. At idle, for example, the cam is at the full advanced position, allowing exceptionally smooth idling. Under other conditions, the phaser adjusts to deliver optimal valve timing for performance, drivability and fuel economy. At high rpm it may retard timing to maximize airflow

2f51f08731f2.jpg

 

6311c0050290.jpg

 

fd2041620ff8.jpg

 

c7f201498582.jpg

 

f5a6fa3ec1c4.jpg

 

c44b24a3a05b.jpg

 

по тихоньку будем свапить :)

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Итить твою налево!!! Похоже получится ооооооочень-оооочень  потихоньку... Но если получитсо, то человеку можно будет звезду фридомского союза давать!

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Оооочень не спешно получится только из за недостатка времени, а так план действий уже готов )

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Трос это конечно здорово, думаю через какое то время заменить впуск с дросселем и мозгами на корветовские.

Ссылка на комментарий
Share on other sites

А в чем проблема?

Педаль показалась работает с задержкой.Если резко и в пол - да,нече так подорвал.А плавно ехать,как то вяло.

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Закинули :)

Мотор как дома, каких то глобальных доработок не понадобилось, кронштейны подушек дороботал за 10 мин :)  фото ужасное с мобилки )

 

418992ea9cc9.jpg

 

620a7a813269.jpg

Ссылка на комментарий
Share on other sites

ваще красаучеГ!

Правд то,что это ГМ,не труЕ!

Вы просто не умеете их готовить  :9:

 

Молодцы!  :11:

Коробка тоже эскалэйдовская?

По коробке пока вопрос не закрыт  :5:

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Reply to this topic...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

Загрузка...



×
×
  • Создать...