Перейти к содержанию

Клапан-регулятор ХХ GM TBI - забыл, как разбирается(


Recommended Posts

Напомните пжлст, что надо на диагностическом разъёме замкнуть, чтоб КХХ шток выплюнул.

И как потом обратно правильно собирать тоже запамятовал))

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Аллес гемахт, нашёл у буржуев:

 

 

  1. 1). Remove the IAC. It can be found on the pass side of the TBI. 

    2). After you have done so, reconnect the IAC connector and place a bag or towel around the IAC so the pintle doest go flying off. Once this is done, jumper pins 'A' + 'B' in the ALDL connector. Once jumpered, turn the key to the ON position, but don't start the car. The ecm will eject the IAC pintle. Turn off the ignition and remove the IAC and its components. 

    3). Next step is to clean the parts. I like using lighterfluid or naphtha. Cleans and leaves no unpleasant odor once it evaporates. Use a toothbrush to remove all the carbon deposits from the guide, spring, and the threads on the pintle shaft. Once dry lightly coat the pintle shaft and guide with a light grease or oil. 

    4). Reassemble. Place the spring over the pintle and place the pintle shaft in the guide slot in the IAC. It wont just go in as there is an armature with gear teeth on it. Screw the IAC pintle in until the guide slots on the pintle shaft just meet up with the guides in the IAC main body. From there gently rock the IAC pintle back and fourth while applying light pressure until the pintle gets partially back into the IAC. 

    5.) Reinstall the IAC. Screw it in by hand and if you feel any sort of resistance, STOP!!! The pintle has bottomed out. Reconnect the IAC and pull the jumper out of the ALDL if you have not yet done so. Lightly depress the gas pedal and start the car. Let it run for about 30 secs and shut down. Hand tighten the IAC and add about 1/16 additional turn is about all that's necessary.

 

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Контакты в диагностическом разъёме замыкаются для адаптации КХХ. То же самое происходит при включении/выключении зажигания. Только шток не забудь придерживать, а то замучаешься и его и пружинку искать. При сборке надо на шток слегка надавливать.

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Reply to this topic...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

Загрузка...
×
×
  • Создать...