Перейти к содержанию

Спецификация антифризов Ford


Recommended Posts

Значится разобрался я со спецификациями фода на антифризы. Спасибо человеку с ником wit-65 с профилированной конференции по автохимии. Им была данна вот такая ссылочка :

http://www.search-autoparts.com/searchauto...e/detail/329982

========================

Ford's Position On Universal Coolants

 

Some companies market a universal coolant, stating that their product can be used for all vehicle applications. Here is Ford Motor Company's official policy on these products.

 

Q: What is Ford's position on the use of "universal" coolants in Ford vehicles?

A: Ford does not have performance data for the multitude of engine coolants available in the aftermarket and therefore cannot recommend the use of any coolant except those approved by Ford Motor Company. Due to the complexity of cooling systems, no one coolant has been proven to work in all vehicles. "Universal" coolants generally do not contain silicates and nitrites, both of which are required for Ford vehicles equipped with Motorcraft Premium Gold Engine Coolant. Thus, these "universal" coolants generally do not meet Ford's coolant specification WSS-M97B51-A1.

 

Ford vehicles equipped with Motorcraft Premium Engine Coolant, meeting Ford specification ESE-M97B44-A, require silicates and, in the case of diesel engines, the use of Motorcraft Diesel Cooling System Additive, VC-8, which contains nitrites. Thus, these "universal" coolants may not be suitable for use in vehicles originally equipped with Motorcraft Premium Engine Coolant.

 

Based on blind laboratory ASTM testing performed in duplicate, two leading "universal" coolants currently in the marketplace did not meet the extended D2809 requirements of Ford's Motorcraft Premium Gold Engine Coolant specification, WSS-M97B51-A1.

 

The "universal" coolants may not be compatible with Ford's recommended supplemental coolant additive, Motorcraft Diesel Cooling System Additive, VC-8.

 

Use of non-approved "universal" coolants may lead to eventual engine damage or failure. Problems caused by use of non-approved "universal" coolant may not arise immediately, but may occur over longer periods of time due to additive compatibility issues.

 

Although the Ford New Vehicle Limited Warranty is not automatically voided upon the use of a non-approved coolant in Ford vehicles, if such use results in damage to the vehicle or its components, the cost of repairing the damage (and related damage) would not be covered by the Ford New Vehicle Limited Warranty.

50%

 

As many as 50% of all headlamps on the road may be misaimed. Every vehicle that comes into a shop should have its headlamps checked.

(Source: AAA Foundation)

 

Q. What may be some of the consequences of using the wrong coolant?

A: These include:

* Reduced corrosion protection of cooling system components.

* Incompatibility with engine gasket materials.

* Corrosive attack of aluminum components.

* Cylinder wall cavitation and engine block damage in diesel engines.

* Potential water pump issues.

 

Q: What are the primary coolant types Ford recommends for use in its vehicles?

A: Reference the Service Coolant Usage Chart for specific vehicle usage information:

* Yellow-colored Motorcraft Premium Gold Engine Coolant, meeting Ford specificationWSS-M97B51-A1.

* Green-colored Motorcraft Premium Engine Coolant, meeting Ford specification ESE-M97B44-A.

* Orange-colored Motorcraft Specialty Orange Engine Coolant, meeting Ford specification WSS-M97B44-D.

 

=============================

Получается что все марки антифриза указываемые нашими "порядочными" продавцами на одной канистре в ряд - банальный обман. Мало того что продадут, так ещё и бессовестно заверят что всё в порядке - лей и катайся.

Лично мне кажется что заливать в машинку надо именно то что указанно в мануале производителем, а не примерно подбирая по рекомендациям в магазинах. Именно по этому при смене антифриза на другую марку целиком выливая старый ... можно себя успокоить что поменял и всё отлично - но мне кажется хим свойства у антифризов весьма разняться и это безусловно повлияет на сиситему охлаждения двигателя, не сразу но повлияет.

Хотя дело каждого что лить и кого слушать B)

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Мил-человек, все правильно говоришь. Тока одно уточнение: эти рекомендации в мануалах для НОВЫХ авто. Которые ездют как правило, по стране произрастания кактусов и канацкого клена...

 

А когда траку 15 лет, и КАК его по ухабам гоняли предыдущие владельцы и ЧТО туда заливали - неведомо, гомеопатические нюансы в оттенках местного пиндосского антифриза для нас имеют сугубо теоретический (я бы сказал, научный) интерес...

 

Имхо, масло менять надо почаще и радиатор промывать хотя бы раз в пару лет... куй с ним, антифризом ентим... :D

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Да это понятно. Я с Бронко и не задумывался никогда на эту тему, а вот в свеже купленный мустанг решил залить что положенно по мануалу. Инфа в принципе большинству тут нах не нужна ... тут все спецы не хуже форда :D ... сами решат что заливать. НО! Может кому и пригодится как мне :1:

Просто реально был удивлён когда на канистре известной фирмы указаны в ряд все 3 марки - типа мешайте на здоровье :9:

Ссылка на комментарий
Share on other sites

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Reply to this topic...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

Загрузка...
×
×
  • Создать...